fredag den 19. september 2008

Generalforsamling i Det Europæiske Kristne Miljønetværk

Bloggen her har ligget stille i temmelig mange måneder. Andre ting har presset sig på - bl.a. har arbejdet med kirke, klima og miljø fyldt meget i den senere tid. Fx har vi i maj lanceret hjemmesiden gronkirke.dk - og rigtig mange viser interesse for Grøn Kirke.

Men nu er der måske en anledning til at jeg bør blogge lidt igen. I næste uge rejser jeg til Milano for at deltage i et Assembly (generalforsamling) i Det Europæiske Kristne Miljønetværk - ECEN. Der er fokus på klimaforandringer - som også i kirkelig sammenhæng er noget nær det varmeste emne i øjeblikket.

På mødet deltager mennesker fra hele Europa som ud fra en kirkelig vinkel (men ofte med en anden faglig baggrund - fx naturvidenskabelig) er optaget af miljø og klimaspørgsmål.

Det er første gang jeg deltager i et ECEN-assembly. Sognepræst Martin Ishøy fra Silkeborg har været med flere gange. Han deltager også denne gang, så jeg har en "veteran" ved min side.

Hvis tid og overskud er til det, er det min plan at blogge fra mødet - og måske også lægge nogle billeder ud undervejs.

Skulle jeg svigte, vil jeg skynde mig at henvise til en anden deltager som helt sikkert også blogger dernedefra: Henrik Grape fra Sverige blogger på faithandclimate.blogspot.com/. Læs allerede nu hans indlæg om ECEN-assembly og formålet med det. Jeg sætter ham lige på min blogroll også.

Ingen kommentarer: