torsdag den 30. august 2007

Jeg blogger fra Rumænien - men et andet sted

I næste uge skal jeg deltage i Den Tredje Europæiske Økumeniske Forsamling, en slags europæiske kirkedage som finder sted i den rumænske by Sibiu.

Sammen med sognepræst Mette Trankjær skal jeg blogge om mine oplevelser i Kristeligt Dagblads blogosfære - nærmere betegnet på sibiu.troetikeksistens.dk. Det kommer til at indgå som en del af et Sibiu-tema hvor Journalist Claus Vincents vil levere avis-delen.

Jeg glæder mig til at komme afsted: først har jeg fået møvet mig selv med på en rundtur i Rumænien med nogle norske nordmænd fra Norge. Og derefter skal jeg sammen med 2499 andre europæiske kirkerepræsentanter gøre en anstrengelse for at leve op til overskriften for mødet: "Kristi lys skinner på alle - håb for fornyelse og enhed i Europa"! Følg med på bloggen - altså den anden.

Ingen kommentarer: