torsdag den 10. maj 2007

Metodisterne med i debatten om kirker og Europa

Hov, så var der sørme en anden blogger der meldte sig med et indslag om kirker og Europa.

Ole Birch, som er metodist og præst i Jerusalemkirken i København, fortæller på sin blog i et indlæg om kirke og samfund at han skal til møde i The European Methodist Council - Commission on Church and Society. En lille gruppe på 7 mennesker der skal mødes på Smidstrup Stand og diskutere vigtige udfordringer for Europa.

I folkekirken har vi et tæt og nært forhold til metodisterne som vi er i kirkefællesskab med i kraft af Leuenberg Kirkefællesskabet. Og metodisterne plejer at være ret gode til at sparke gang i nogle af de debatter som det går lidt mere trægt med i folkekirken. Så Ole, jeg glæder mig til at læse om jeres møde :-)

2 kommentarer:

Ole Birch sagde ...

Hej Kirsten
Tak for din venlige kommentar på min blog. Jeg er glad overrasket over at finde din blog om et så interessant emne. Jeg vender tilbage en anden gang.
Med venlig hilsen

Ole Birch

Kirsten Auken sagde ...

Hej Ole
Godt at finde økumeniske venner der deler interessen. Håber vi i fællesskab kan højne både oplysnings- og debatniveauet på dette punkt.

Kirsten